Projekt MD74 – Mistrzowie Dydaktyki
O projekcie
- Podniesienie kompetencji kadry akademickiej w zakresie stosowania nowoczesnych, innowacyjnych metod dydaktycznych, takich jak stosowanie metody tutoringu w kształceniu
Nr projektu:
Budżet projektu:
Zaproszenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego do składania ofert na wdrożenie modelu tutoringu do praktyki uczelnianej, w ramach projektu pozakonkursowego o charakterze wdrożeniowym pt. „Mistrzowie Dydaktyki „w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego I. Przedmiot naboru: Przedmiotem naboru jest wyłonienie ofert uczelni, które wdrożą do praktyki na polskich uczelniach prowadzenie zajęć z wybitnie zdolnymi studentami wykorzystując opracowany model tutoringu, zwany dalej „modelem tutoringu”. Środki finansowe mogą być przeznaczone na dofinansowanie wynagrodzeń dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w ramach normalnego toku studiów ze studentami z wykorzystaniem metody tutoringu oraz na przygotowanie materiałów dydaktycznych na potrzeby tych zajęć. Zajęcia będą prowadzone podczas nie pełnego cyklu kształcenia przez co najmniej 3 semestry.Forma prowadzenia zajęć będzie wynikała z opracowanego modelu tutoringu, z wykorzystaniem wiedzy zdobytej podczas zagranicznych wizyt studyjnych oraz będzie uwzględniała autonomiczne podejście uczelni. Model tutoringu został udostępniony w październiku 2019 r. Projekt zakłada udział ok.600 nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia dla co najmniej 1800 wybitnie zdolnych studentów, którzy dzięki wsparciu z Europejskiego Funduszu Społecznego podnieśli swoje kompetencje. Rezultatem projektu będzie podniesienie kompetencji kadry akademickiej w stosowaniu metodytutoringu oraz stosowanie ww. formy ukierunkowanej na wsparcie wybitnie zdolnych studentów w uczelniach w Polsce.
W ramach wdrożenia modelu tutoringu zadaniem nauczycieli akademickich wskazanych przez Uczelnię będzie:
a) Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem modelu tutoringu oraz przygotowanie materiałów dydaktycznych na potrzeby zajęć w formie tutoringu podczas niepełnego cyklu kształcenia -co najmniej 3 pierwsze semestry w ramach studiów I stopnia lub jednolitych studiów magisterskich; dopuszcza się możliwość realizacji części zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość(np. e-learning);2)udział w ewaluacji wdrażania modelu tutoringu i ewaluacji projektu.
b) Wartość alokacji środków finansowych przewidzianej na dofinansowanie przeprowadzenia zajęć w formie tutoringu w okresie co najmniej 3 semestrówwynosi:11 000 000,00 zł(lata 2020-2022).
3.Okres wdrażania modelu tutoringu nie może trwać dłużej niż do dnia31 grudnia 2022 r.
Informacja na stronie: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/zaproszenie-do-skladania-ofert-w-ramach-projektu-pozakonkursowego-mistrzowie-dydaktyki--wdrozenie-modelu-tutoringu